Showroom uitverkoop in Wommelgem en Soest weg = weg.

1985: Hoe het allemaal begon…….

In 1985 begon Ben Heck met een installatiebedrijf met een piepkleine showroom in het pittoreske dorpje Borne. Je kent ze wel, van die kleine winkels die naast toiletpotten en wastafels ook fittingen en koperen buizen verkopen. Het bedrijf hield zich vooral bezig met de installatie van sanitair, het aanleggen van centrale verwarming en het verhelpen van lekkages. In de jaren ’80 was er nog niet veel keus in badkamers. De wastafels hadden allemaal dezelfde vorm, wandtoiletten deden hun eerste intrede en je kon kiezen uit wit en pergamon. Er werd nog niet veel buiten de grenzen gekeken, er was geen internet en Duitsland was al ver. We spraken eigenlijk niet over badkamers maar over een douchecel. Van een badmeubel had men nog niet gehoord en een ligbad in huis was een grote luxe.

1990: Het moest anders

Ontevreden over het aanbod van badkamers in die tijd, besloot Ben eens verder te kijken. Tijdens een vakantie in Engeland leerde hij de Engelse Badkamers kennen. Badkamers die veel meer onderdeel waren van het totale interieur dan dat in Nederland het geval was. Badkamers die ruimer waren opgezet, gezelliger waren ingericht en waarin je, je thuis voelde. Niks geen saaie modellen, niks geen strakke witte fonteintjes, maar trendy kleuren, rijke materialen en prachtig keramiek. En zo begon Ben met het importeren van de voor die tijd totaal onderscheidende badkamers. Het waren vooral tijdloze badkamers, landelijke badmeubels, klassieke kranen, baden op pootjes. Daar werd de basis gelegd voor de visie van Van Heck.

1995: Bart & Philip nemen het roer over

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Geïnspireerd door hun enthousiaste vader moest het er toch maar van komen. Als je opgroeit tussen de mooiste wastafels en de prachtigste kranen, dan komt er vanzelf een moment dat je besmet raakt met deze boeiende materie. De wereld van het sanitair lijkt op het eerste gezicht misschien saai, maar als je het doet op de Van Heck manier, dan is een fantastisch beroep. Het motto van Van Heck is immers vernieuwing. Vernieuwing in de breedste zin van het woord. Zo zijn we begonnen met de bouw van een nieuwe showroom. Een badkamershowroom die zich met recht de beste van Nederland mag noemen. Daarna maakten we onze eerste badkamerbrochure, de eerste badkamerbrochure met prijzen erin, gemaakt voor onze klanten, zodat ze eenvoudig hun badkamer kunnen kiezen. En daarnaast kwamen er veel nieuwe mensen. Jonge, enthousiaste, slimme doorzetters, die ook vandaag nog deel uitmaken van ons team.

2000: Het moest weer anders

Tot 2000 kochten we kant en klare badkamerproducten bij verschillende fabrikanten. En dat verveelde, eigenlijk waren we nooit tevreden. Dus besloot Van Heck zelf badkamerproducent te worden. Je kunt je voorstellen dat het in het begin niet heel gemakkelijk ging. Er moesten ontwerpers komen, er moesten productielijnen worden opgezet, er moesten technici worden aangenomen die de producten testen op kwaliteit en duurzaamheid. De magazijnen moesten worden vergroot en we moesten over de grenzen van Nederland heen. We wilden het anders doen, beter, verfijnder, jonger en gemakkelijker! Geholpen door een fantastisch en enthousiast netwerk van Van Heck dealers groeide ons marktaandeel gestaag en werden we onmisbaar in elke badkamershowroom.

2012: Anno nu

En daar staan we dan. We produceren onze eigen badmeubels, onze eigen baden, en ontwerpen de volledige collectie in eigen huis. Een collectie met een heel duidelijk gezicht, onovertroffen in design en betaalbaar voor vele. Badkamers, die precies aansluiten bij de behoefte van onze klanten. Elke dag doen we ons best om nog mooiere, betere en meer bijzondere badkamers te maken. Steeds weer denken we dat het gelukt is, om dan weer te beseffen dat goed niet goed genoeg is. En zolang we zien dat onze klanten oprecht blij zijn met hun aankoop, we steeds weer verrast zijn over de prachtige Van Heck badkamers bij de mensen thuis, gaan we met plezier naar ons werk. Inmiddels is daardoor Van Heck badkamers uitgegroeid tot een internationaal Lifestyle merk in sanitair.